WYCIECZKA KLAS IV -VIII

W tym roku szkolnym uczniowie klas starszych IV-VIII udali się na dwudniową wycieczkę po trzech miejscowościach województwa małopolskiego. W pierwszym dniu zwiedziliśmy Wadowice - miasto rodzinne Jana Pawła II: Bazylikę Najświętszej Maryi Panny, w której został ochrzczony Karol Wojtyła oraz Muzeum Jana Pawła II, gdzie przewodnik przybliżył nam życie i działalność papieża Polaka. Oczywiście był też czas na przepyszny dwudaniowy obiad w „Restauracji Jagiellońskiej” i papieskie kremówki. Po zaspokojeniu głodu ruszyliśmy w dalszą podróż do Kopalni Soli w Bochni. Wraz z paniami przewodnik zjechaliśmy windą 250 metrów pod ziemię. Przydzielono nam łóżka i po krótkiej chwili rozpakowania bagaży udaliśmy się na 2,5 h zwiedzanie kopalni. Pierwszą atrakcją była podróż podziemną kolejką Kuba. Wycieczka po kopalni miała charakter podróży w czasie, rozpoczynającej się w czasach Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. W opowiadaniu o historii kopalni pomagają multimedialni polscy królowie, żupnicy genueńscy, a także duch Cystersa – mnicha, z którego zakonem wiąże się powstanie kopalni w Bochni. Nasi uczniowie mogli również podziwiać piękną, wykutą w soli kaplicę, narzędzia i urządzenia górnicze a także bałwany soli. Po wyczerpującym zwiedzaniu udaliśmy się na kolację, po której mogliśmy skorzystać z podziemnego boiska wielofunkcyjnego oraz wzięliśmy udział w dyskotece. Wszyscy wyczerpani całodziennymi atrakcjami poszliśmy spać w późnych godzinach wieczornych by zebrać siły na kolejny dzień. Drugiego dnia po śniadaniu opuściliśmy podziemia kopalni i udaliśmy się do Oświęcimia. Grupa młodsza, czyli klasy IV-V zwiedziły zamek, w którym mogli podziwiać broń średniowieczną, wnętrza domów przedwojennych oraz wspiąć się na sam szczyt wieży widokowej i pooglądać miasto z góry. Grupa starsza, czyli klasy VI-VIII udały się do byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau, gdzie przez 3,5 h z zapartym tchem wsłuchiwały się w słowa przewodnika. Zapoznaliśmy się z historią miejsca, które stało się symbolem Holokaustu i nazistowskich zbrodni popełnionych na Polakach, Romach i innych narodowościach w czasie II wojny światowej. Pełni wrażeń i emocji opuszczaliśmy Brzezinkę i ruszyliśmy w drogę powrotną. Mamy nadzieję, że wszystkim uczestnikom wycieczka się podobała i zapamiętają tą cenną lekcję historii na bardzo, bardzo długo.